Week 1+2: Bangkok, Koh Tao, Koh Pangang en Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Roel Vreeken - WaarBenJij.nu Week 1+2: Bangkok, Koh Tao, Koh Pangang en Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Roel Vreeken - WaarBenJij.nu

Week 1+2: Bangkok, Koh Tao, Koh Pangang en Krabi

Door: Roel Vreeken

Blijf op de hoogte en volg Roel

10 April 2015 | Thailand, Krabi

Hallo allemaal,

Hier mijn eerste reisverslag van week 1 en 2 van mijn rondreis vanuit een internetcafeetje in Ao Nang (een badplaatsje nabij Krabi). Ik heb inmiddels in de afgelopen 2 weken al enorm veel beleefd en gezien. Ik zou met gemak 20 kantjes kunnen schrijven. Maar dat lijkt me geen goed idee, en daarom hierbij een samenvatting van de afgelopen 2 weken. Verder heb ik niet zoveel tijd om dit stukje te tikken, dus vergeef me voor de eventuele spelfouten.

Vanuit Schiphol een goede, en comfortabele vlucht gehad via Helsinki naar Bangkok. Met name in de vlucht van Finland naar Bangkok had ik het erg getroffen, het toestel zat nog niet voor de helft vol. Toen ik uitgang van de luchthaven van Bangkok nam overviel mij een golf van hitte, luchtvochtigheid en uitlaatgassen. Je weet dit van tevoren uitaaraard, en je stelt je hierop in, maar dan nog blijft het een shok. Met de taxi aangekomen op mijn bestemming: een basic, maar prima hotelletje voor de om de eerste paar dagen van mijn reis in te verblijven en mijn jetlag uit te slapen. Tevens op een goed locatie in de stad: in het oude centrem nabij de Koh San Road. Op de eerste dag heb ik een andere backpacker leren kennen Luke, een aardige kerel, een Engelse student uit Cambridge. Met hem heb ik de Bangkok bezocht.

Aangezien duiken bovenaan mijn wensenlijstje staat van mijn rondreis, heb ik besloten om eerste naar het zuiden te reizen, naar het eiland je Koh Tao. Met de bus en vervolgens met de boot naar dit paradijselijke eiland gereisd. De busreis ging op zijn Thais: er wordt je verteld wanneer je ongeveer aankomt op je bestemming, maar hier blijkt in de praktijk niets van te kloppen. De bus zou bij de pier aangekomen bij om 7 uur s’ochtens. Echter, toen ik net in slaap susde stopte de bus om 2 uur snachts, en de chauffeur riep ‘ Koh Tao out now please’. Maar mijn verblijf op Koh Tao, maakte alles goed. Het is een heel mooi, klein eiland in de Thaise golf. Ik verbleef in het zuidwesten, aan de baai genaamd ‘ Budda View’. Daar in een klasje met een Engelsman, een Australier en 2 Canadese dames mijn open water PADI diploma gehaald. Eerste dag wat papierwerk en een introductie. De cursus duurde 3,5 dag, waarbij je elke ochtend theorieles hebt, en in de middag ga je duiken. Eerst oefenen in het zwembad en vervolgens 2 keer 2 maal per dag in de zee. Het duiken was fantastisch: mooie vissen, en koraalriffen gezien. Daarom heb ik gesloten om na het behalen van de beginnersdiploma, voor mijn advanced te gaan. Een kortere cursus van 2 dagen, met 5 duiken: wreck diving, peak performance buoyancy, night diving, deep diving (30 m) en navigation diving. Met name het wrakduiken was een erg mooie duik. Het wrak was een oud Japanse oorlogsschip uit de tweede wereld oorlog, vervolgens overgenomen door de Thaise marine, en dit hebben het opzettelijk laten zinken voor de duikers in Koh Tao.

Na Koh Tao, naar een andere nabijgelegen eilandje gegaan, Koh Pangang. Daar met 2 zweedse kerels die ik heb leren kennen op Koh Tao naar de Full Moon Party gegaan. Het grootste feest in ZO Azie (30.000 mensen) dat eens per maand gehouden wordt op het strand van Hat Rin. Ik wou het graag een keer willen ervaren hoe het is, aangezien ik toch in de buurt was. Het was erg gezellig daar en veel ‘ bijzondere’ dingen gezien. De laatste van op Koh Pangang een scooter gehuurd, en de rest van het eiland bezocht. Een mooie, leuke en efficiente manier om het eiland te bekijken. Al was het, voor het eerste links op de weg rijden, wel heel erg wennen.
Na Koh Pangang de boot genomen naar het vaste land, en vervolgens met de bus naar Oa Nang gereist. Een toeristisch badplaatsje nabij de stad Krabi. Hier heb ik Luke weer ontmoet, en met hem een aantal activiteiten in het gebied gedaan: kayakken door de mangrovebossen, het bezoeken van een drietal eilandjes (waaronder Hong Island, een van de mooiste in de regio). Morgen ik zelf nog naar Koh Phi Phi daar nog 7 pareltjes van stranden bezoeken, waaronder Maya Beach waar de film The Beach is opgenomen. De zee bij deze stranden schijnen ook zeer goede plekken te zijn om te gaan snorkelen. Ik kijk ernaar uit.

Overmorgen stap ik op het vliegtuig naar Chiang Mai. Daar die ik een tweedaagse trekking, en vervolgens neem ik de slowboat over de Mekong rivier naar de stad Luang Prabang in Laos. Dat is dan weer over ongeveer 2 weken, en dan zal ik op deze manier weer van me laten horen.

Groetjes,

Roel




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roel

Actief sinds 13 Maart 2015
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 2227

Voorgaande reizen:

24 Maart 2015 - 23 Juni 2015

Rondreis Zuidoost Azie

Landen bezocht: